Voorjaarscompetitie 2019

VoorjaarscompetitieDe indeling voor de Voorjaarscompetitie 2019 is bekend.
Bekijk via onderstaande link het totaaloverzicht van alle teams (teamindeling).
Je kunt daarin doorklikken naar de KNLTB site voor speelschema's, standen en uitslagen.
We wensen alle deelnemers heel veel succes maar vooral heel veel tennisplezier.

Bekijk de teamindeling, speelschema's, standen en uitslagen
Bekijk de speelschema's, standen en uitslagen op KNLTB.nl

Verkort gespeeld
Vanaf 2018 wordt in alle dubbelspartijen verkort gespeeld!!!
Dit houdt in dat, zowel voor de jeugd als voor de volwassenen, de beslissende wedstrijdtiebreak (tot 10 punten, met 2 punten verschil) in plaats van de derde set gespeeld moet worden.
Meer informatie hierover kun je vinden op de KNLTB website.

Stappenplan
Spelers kunnen ook vanaf vandaag de indeling bekijken op MijnKNLTB.nl of in de KNLTB ClubApp. Klik hier voor een eenvoudig stappenplan met een uitleg hoe ze de indeling kunnen vinden.

Nieuw Wedstrijdformulier
In de toekomst worden zowel het formulier voor de ploeguitwisseling als het formulier voor het invoeren van uitslagen gedigitaliseerd. Vooruitlopend hierop is het wedstrijdformulier vereenvoudigd: het is een versimpeld formulier zonder doordrukvellen. Hieronder vind je de belangrijkste wijzigingen voor aanvoerders:

• De aanvoerder is verplicht om in het enkel- en dubbelspel de spelers in volgorde van afnemende speelsterkte op te stellen. Aangezien we dit jaar overstappen naar de meerjaren KNLTB ledenpas dient de aanvoerder de speelsterktes van zijn eigen team voortaan op te zoeken in het spelersprofiel op MijnKNLTB.nl. Klik hier voor de belangrijkste wijziging van de meerjaren ledenpas voor deelname aan competitie.
  • De aanvoerder van het ontvangende team is verplicht om direct na afloop van de wedstrijd de uitslagen in te voeren op MijnKNLTB.nl.
  • De aanvoerder van het bezoekende team is verplicht om, voor het verlaten van het park, de digitaal ingevoerde uitslagen op juistheid te controleren.